Købsvilkår

  • Goeras Beauty & Cosmetics AB
  • Org: 559337-2799
  • Svartalundvägen 1
  • 302 35 Halmstad
  • Sverige

Goeras Beauty & Cosmetics AB er ansvarlig for driften af koreanbeauty. Følgende købsbetingelser gælder for dig som forbruger ved bestillinger på koreanbeauty. Ved at gennemføre en bestilling accepterer du de aktuelle vilkår, der er angivet nedenfor, og bekræfter, at de oplysninger, du giver, er korrekte.

Efter at du har afsluttet din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din angivne e-mailadresse. I ordrebekræftelsen finder du detaljer om produkterne, priser samt fakturerings- og leveringsadresser. Kontroller nøje, at leveringsoplysningerne, såsom adresse og telefonnummer, er korrekte, inden du afslutter dit køb. Bemærk, at disse oplysninger ikke kan ændres, efter at din bestilling er pakket og afsendt. Som kunde er det dit ansvar at give korrekte oplysninger ved bestillingens gennemførelse. Betalingen debiteres først i forbindelse med, at din bestilling sendes fra vores lager. Dette gælder især for kortbetalinger i henhold til gældende regler.

Hvis du opdager nogen fejl i ordrebekræftelsen, kontakt straks vores kundeservice via info@koreanbeauty.se. Hver godkendt bestilling genererer automatisk en ordrebekræftelse. Hvis du ikke modtager denne, kan det skyldes, at en forkert e-mailadresse er angivet ved bestillingen, eller at bekræftelsen er filtreret som spam.

Hvis du opdager nogen fejl i ordrebekræftelsen, kontakt straks vores kundeservice via info@koreanbeauty.se. Hver godkendt bestilling genererer automatisk en ordrebekræftelse. Hvis du ikke modtager denne, kan det skyldes, at en forkert e-mailadresse er angivet ved bestillingen, eller at bekræftelsen er filtreret som spam.

For at handle på koreanbeauty skal du enten være myndig eller have forældres godkendelse. Vi forbeholder os retten til under visse omstændigheder at ændre eller afvise en bestilling, for eksempel hvis forkerte personoplysninger er angivet.

Ved en eventuel tvist følger koreanbeauty de generelle anbefalinger fra forbrugerrådet (ARN).

Priser

Priserne på koreanbeauty.se er angivet i svenske kroner (SEK) og inkluderer 25% moms. Vi tilbyder fri fragt over 399 kr inden for Sverige. I fragten indgår fragtomkostning, emballage og håndteringsgebyr. Priserne kan variere afhængigt af hvilken hjemmeside du besøger. Vi tilbyder også priser i DKK, EUR, PLN, NOK og GBP. Vi tilbyder også DHL Express med levering inden for 24–48 timer til mange lande.

Betaling og toldinformation

Vi tilbyder sikre betalinger gennem Klarna, PayPal, Swish, kortbetaling (Visa, Mastercard) og andre muligheder afhængigt af land. Ved betaling via Klarna eller PayPal gælder respektive betalingstjenesters vilkår, som du accepterer i kassen.

Uanset hvilket land du bestiller til – inklusive Norge, Storbritannien (UK) og samtlige EU-lande – sendes alle forsendelser fragtfrit fra told, moms og importafgifter. Du betaler altså kun det beløb, der vises i kassen. Vi håndterer toldklareringen for dig på forhånd via vores fragtavtaler.

Bemærk, at alle beløb, der vises på hjemmesiden, er inklusive moms.

Prisgaranti

Vores prisgaranti er et af vores vigtigste løfter til dig. Vi stræber altid efter at tilbyde markedets bedste ordinære priser. Hvis du finder det samme produkt til en lavere pris hos en anden svensk butik, refunderer vi forskellen.

Garantien gælder for både fysiske butikker og netbutikker i Sverige, forudsat at butikken har et svensk organisationsnummer og er aktiv i landet. Produktet skal være på lager og tilgængeligt for bestilling. Prisgarantien vedrører konkurrentens ordinære pris (OBS! Ikke rabatterede eller nedsatte produkter). Du kan benytte garantien op til 10 dage fra dit køb.

Hvis du finder produktet billigere, venligst send en mail til info@koreanbeauty.se med et link til konkurrentens butik. For fysiske butikker har vi brug for organisationsnummer og telefonnummer for at verificere prisen. Derefter refunderer vi forskellen hurtigt og nemt.

Vi gør det nemt for dig altid at føle dig tryg ved dit køb hos os!

Leveringsforsinkelser

Vi sender alle pakker kl. 17.00 hver arbejdsdag, med en forventet leveringstid på 1-3 arbejdsdage indenfor Sverige efter at ordren er overdraget til fragtfirmaet. For leverancer til andre lande er leveringstiden 3-5 arbejdsdage. Ved valg af DHL Express leveres pakken indenfor 24-48 timer til mange europæiske lande.

Ved eventuelle leveringsforsinkelser er kunden ansvarlig for at kontakte os for en forklaring. Bemærk, at der ikke gives kompensation for leveringsforsinkelser. Alle vores leverancer håndteres af DHL, Bring og Postnord.

Fortrydelsesret

I henhold til fjernsalgsloven har du som privatperson ret til at fortryde dit køb indenfor 14 dage. For at fortrydelsesretten skal være gyldig, skal du meddele os senest 14 dage efter at pakken er afhentet.

Ved udnyttelse af fortrydelsesretten er du ansvarlig for returomkostningen samt for at varen eller varerne returneres i ubeskadiget stand. Hvis du ønsker, at vi håndterer returfragten for dig, er omkostningen i øjeblikket 79 DKK (via DHL). Bemærk, at det er dit ansvar som afsender at sikre, at returneringen når os. Derfor anbefaler vi, at du sender varerne på en sporbar og forsikret måde.

Du er også ansvarlig for eventuel værdiforringelse på varerne, der kan opstå som følge af håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.

Undtagelser fra fortrydelsesret

Produktet skal være ubrudt og uanvendt ved returnering. I henhold til loven har du som forbruger ret til at undersøge produktets egenskaber og funktion. Hvis fortrydelsesretten udnyttes, forbeholder vi os dog retten til at foretage et fradrag for eventuel værdiforringelse, hvis varen er håndteret mere end nødvendigt.

Værdiforringelsen vurderes individuelt af os hos koreanbeauty. Af sundheds- og hygiejnemæssige årsager kan åbnede eller anvendte hygiejneprodukter ikke returneres. Ved godkendt returnering refunderer vi hele beløbet for din bestilling indenfor 30 dage.

Ved ikke afhentede forsendelser

Kunder debiteres et gebyr på 250 DKK for omkostninger, der opstår ved uafhentede forsendelser. Gebyret dækker fragt, returfragt og håndteringsomkostninger. Hvis en pakke ikke afhentes, vil vi derfor opkræve dette gebyr.

Afbestilling

Hvis du annullerer, før din ordre er pakket, påløber der ingen omkostninger. Ved annullering efter at ordren er pakket, forbeholder vi os retten til at opkræve et gebyr for håndtering og emballage. For at annullere, bedes du kontakte os på info@koreanbeauty.se.

Ansvarsbegrænsning

Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder nogen tilfredshedsgaranti, hvilket betyder, at vi desværre ikke kan acceptere returneringer eller reklamationer af produkter, der er blevet brugt, men ikke lever op til dine forventninger.

For at minimere risikoen for allergiske reaktioner eller overfølsomhed anbefaler vi, at du tester dit nye produkt på et mindre hudområde, for eksempel håndleddet, og venter i 24 timer for at sikre, at der ikke opstår nogen reaktion. Ifølge forbrugerkøbsloven kan en vare ikke reklameres alene på grund af utilfredshed, da vi ikke har nogen garanti for kundetilfredshed.

Reklamation og håndtering af beskadigede eller forkerte leverancer

Ved reklamation beder vi dig kontakte vores kundeservice via info@koreanbeauty.se. Ved en reklamation skal emballagen kunne fotograferes og sendes til os på anmodning, så vi kan undersøge sagen nærmere.

For at sikre, at vi kan håndtere din reklamation korrekt, beder vi dig dokumentere hele processen ved modtagelse og åbning af pakken:

  • Filme toppen, bunden og forseglingen af pakken, før den åbnes.
  • Filme hvordan forseglingen brydes.
  • Filme pakkens indhold for at vise, om noget mangler eller er beskadiget.

Dette gælder både pakker, der leveres til afhentningssteder, og pakker, der leveres direkte hjem til dig via hjemmelevering.

Hvis forsendelsen beskadiges under leveringen, skal dette straks anmeldes til dit afhentningssted eller til chaufføren ved hjemmelevering. En pakke, der er åbenlyst beskadiget eller tom, skal nægtes, så den går retur direkte til os. Vi kan derefter reklamere dette hos fragtfirmaet.

Hvis en vare mangler i din levering, beder vi dig kontakte vores kundeservice via info@koreanbeauty.se. Billeddokumentation af originalemballage og karton skal være os i hænde senest to dage efter modtagelse af leveringen. Bemærk, at du skal gemme originalemballagen og kartonen til en eventuel undersøgelse.

Garantier

Som forbruger har du altid ret til at reklamere over en vare inden for 2 år fra købsdatoen ifølge gældende forbrugerkøbslov, hvis fejlen kan anses for at have været til stede ved købet. Denne ret gælder uanset om produktet er dækket af en særlig garanti eller ej.

Enhver garanti, der angives i produktinformationen, er en frivillig forpligtelse fra producenten eller os som forhandler, og gælder ud over din lovbestemte reklamationsret. Garantien kan eksempelvis omfatte udvidede vilkår eller længere gyldighedsperiode, men begrænser aldrig dine rettigheder ifølge loven.

For at reklamere over en vare, kontakt vores kundeservice via info@koreanbeauty.se og vedhæft en beskrivelse af fejlen samt eventuelle billeder. Vi vender tilbage så snart som muligt med information om videre håndtering.

Privatlivspolitik

Når du handler hos os på koreanbeauty, accepterer du vores købsbetingelser og samtykker samtidig til, at dine personoplysninger lagres og behandles af vores virksomhed. Bemærk, at vi ikke lagrer nogen kreditkortoplysninger.

Force majeure

Vi er fritaget fra sanktioner for undladelse af at opfylde visse forpligtelser i henhold til denne aftale, hvis undladelsen skyldes fritagende omstændigheder som beskrevet nedenfor, og omstændigheden forhindrer, vanskeliggør eller forsinker opfyldelsen. Som fritagende omstændighed anses bl.a. myndigheders handlinger eller undladelser, ny eller ændret lovgivning, arbejdsmarkedskonflikt, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage, større ulykker eller lignende omstændighed, som virksomheden ikke har kunnet råde over. Force majeure inkluderer også myndighedsbeslutninger, der påvirker marked og produkter negativt, f.eks. i indikation, advarselstekster, salgsforbud, unormal nedgang på markedet og lignende.

Anvendelse af cookies

Vi anvender information, der indsamles, for at levere og tilpasse vores tjenester online. Dette kan omfatte brug af dine oplysninger til at administrere produktgarantier. Det kan også omfatte at besvare dine spørgsmål, gennemføre produktkvalitetssikringer og/eller uddanne vores personale.

Især hjælper vores vedvarende cookies os med at genkende dig, når du vender tilbage til hjemmesiden, så vi kan skræddersy indhold eller reklame, så de matcher dine interesser, eller for at undgå at vise den samme reklame gentagne gange. Vi kan benytte tredjepartsleverandører som hjælp i dette overvågnings- og analysearbejde.

Vi anvender også informationen i vores strategiske analyse og vores vurdering af markedstendenser samt vores produktions- og genbestillingsniveauer. Vi anvender især vedvarende cookies til at indsamle sammenfattet statistik, der gør det muligt for os at forstå, hvordan brugere anvender hjemmesiden og hjælpe os med at forbedre hjemmesidens struktur. Vi kan ikke identificere dig personligt på nogen måde.

GDPR

For at vi (Koreanbeauty.se org.nr 559337-2799) skal kunne behandle din ordre/bestilling på bedste måde, skal vi registrere, håndtere og lagre de oplysninger, du angiver. Når du handler hos os via vores webshop, giver du os ret til at gemme oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mail, og når du som kunde (virksomhed, organisation, privatperson) vælger at handle på faktura/kredit, også organisations- eller personnummer ved kreditvurdering.

Oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer og e-mail deles med vores samarbejdspartnere (fragtfirmaer og betalingstjenester, DHL, Swish & Klarna) for at de skal kunne levere og opkræve betaling for din ordre. Når du handler via vores webshop, giver du os dit samtykke til at udlevere disse oplysninger til Klarna Checkout & Swish. Ved besøg på vores e-handelsside anvender vi cookies for at gemme dine indstillinger såsom priser, valuta, beskeder etc.